- HEM
- VAD VI GÖR
- TJÄNSTER
FULLSERVICE-DESIGN
Att välja Expedit som inredningspartner är som att öppna en välsorterad verktygslåda. Då har vi delat upp processen i ett antal delar- från det att en idé kläcks och konkretiseras till dess att butiken står klar- har du möjligheten att välja ut precis det eller de verktyg som du har användning för i ditt aktuella projekt. Oavsett om det är utveckling, projektering eller byggnation- eller alla delar.

INNOVATION OCH RÅDGIVNING
Som designföretag är vår främsta uppgift att känna till trenderna inom återförsäljning. Från att integrera ny teknologi till att identifiera inköpsmönster. Men det handlar lika mycket om att vara uppdaterad kring nya tendenser i samhället som påverkar design och inredning. Dessa insikter delar vi med oss av till våra kunder på inspirationsworkshops och via vårt analysverktyg STORECHECK.

KONCEPT OCH DESIGN
Våra designers är våra rockstjärnor. De kombinerar yrkesskicklighet och djupa kunskaper med ingående insikter i aktuella trender. Koncepten börjar hos våra team med arkitekter och konstruktörer, som med utgångspunkt i din verklighet skapar en inredning som stödjer din butiksprofil och förbättrar köpupplevelsen.

PRODUKTUTVECKLING
Att ha designers, produktutvecklare och tillverkning samlat under ett tak ger oss en unik position med korta processer från idé till verklighet. Utifrån formgivarnas moodboards och 2D/3D-visualisering, arbetar våra konstruktörer fram prototyper, medan våra ingenjörer gör hållfasthetsberäkningar för att lösningarna blir realistiska och hållbara, och inte bara tjusiga i en PowerPoint presentation.

LEVERANTÖRSKEDJA
Vi har en effektiv produktionsorganisation, som följer med i tiden och är tekniskt uppdaterad. Det möjliggör en rationell stordrift när vi tar fram inredningslösningar. Vi utvecklar våra maskiner och produktionsprocesser så att vi hela tiden kan producera bättre, billigare och snabbare. Det ger dig en rad tydliga fördelar, t.ex. en dokumenterat hög leveranssäkerhet och en sund ekonomi.

LOGISTIK OCH LANSERING
Att öppna i tid är a och o. En stängd butik ger ingen omsättning. Därför får du förutom trygga leveranser och effektiv logistik alltid en professionell projektstyrning. Hög leveranssäkerhet, optimal intern logistik och lagerstyrning garanterar snabb lansering och butiksetablering med önskade resultat.

TURNKEY BYGGENTREPRENAD
När du beställer vår turnkey-lösning, får du en heltäckande entreprenad med koordinering och projektstyrning av samtliga aktiviteter. Vi står för allt som rör renovering och anpassning av lokaler, montering av inventarier och allt hantverksarbete. Kort sagt tar vi hand om ditt projekt från A till Ö, och ser till att kunna leverera i tid, så att allt du behöver bekymra dig om är hur du ska fira butiksöppningen.

SERVICE OCH SUPPORT
Vi vet hur viktig snabb och effektiv after sales service är efter att allt monterats och tagits i drift. Vårt produktprogram är därför utformat för att det i allra flesta fall ingår ett supportavtal som en naturlig del av överlämning och uppstart. Våra serviceavdelningar hanterar alla typer av komplettering och underhåll i större delen av Europa.