TURNKEY-LÖSNING
MODEKEDJA UPPGRADERAR BUTIKSKONCEPT
Finska Kekäle anlitar Expedit för omprofilering med totalrenovering av nio modebutiker
Har du frågor? Bara sänd över dem så återkommer vi så snart som möjligt
Kekäle ville ha en komplett och skalbar lösning, som löpande kan implementeras på olika butiker med skiftande storlek och sortiment.
Kekäle är en finsk klädes- och modekedja, som sedan starten 1957 är en välkänd aktör inom den finska detaljhandeln.
I samband med ett generationsskifte i den familjeägda klädkedjan, valde den nya ledningen att uppgradera hela kedjans visuella identitet. Det handlade alltså om att helt ömsa skinn, och innebar samordning mellan Expedits nyckelfärdiga lösning för hela butiksinredningen med ny grafik, logotypdesign och e-handelsupplägg av en lokal finsk reklambyrå.
Vårt turnkey-koncept är en enkontaktslösning, där du inte ska behöva tänka på annat än hur du vill att det färdiga resultatet ska se ut. Under hela processen skapades ett nära samarbete mellan våra designers och Kekäles ledning kring allt från materialval och färger, till möbler och skräddarsydda moduler. Planering, montering och tidsplanering var samtidigt i säkra händer hos vår projektledare.
“DET BLEV HELT FANTASTISKT BRA. VISIONEN OCH MÅLET MED VÅR OMPROFILERING UPPFYLLDES MED RÅGE AV EXPEDIT”
Joonas Kekäle, CEO, Kekäle
Kekäle har nu en färdig pilotbutik och är klara att trycka på startknappen för nästa fas av "operation facelift". En expansionsmodell som tar hänsyn till att Kekäles format inkluderar både sina egna varuhus, butik i köpcentra och shop-in-shop-lösningar. Butiksdesignen har nu ett helt nytt uttryck och en inredning som ändå fortfarande är trogen de gamla värdena från början av 1950-talet.