EXKLUSIVA KÖPUPPLEVELSER HOS NORSK SKÖNHETSKEDJA
Expedit har levererat ett nytt, komplett spjutspetskoncept till norska Fredrik & Louisa, där specialiserad personal erbjuder marknadens bästa märkesvaror inom kosmetika, hudvård och parfym.
Den delvis Varner-ägda har fått en butiksinredning som stödjer deras "Luxury & Premium"-strategi på en skönhetsmarknad med ett stort antal aktörer — både webbaserade och fysiska butiker. För Fredrik & Louisas 37 butiker i Norge har det därför varit viktigt att sticka ut, genom att erbjuda en unik fysisk köpupplevelse som signalerar hög kvalitet och professionell rådgivning.

RETAIL IS DETAIL
På en marknad präglad av hård konkurrens, är Fredrik & Louisas uttryckta differentieringsfaktor att satsa på exceptionella köpupplevelser i den fysiska världen. Butiksinredning, belysning, golv, temperatur, luftkvalitet — alla detaljer är viktiga för att skapa den rätta upplevelsen av exklusivitet och attraktiva produkter i en spännande och inspirerande miljö.

LYHÖRT SAMARBETE GER TRYGGHET
Samarbete med internationella varumärken förutsätter en hög flexibilitetsnivå. Nya behov uppstår hela tiden. Behov som ska beaktas i design och materialegenskaper. För Fredrik & Louisa har det varit väsentligt med en proaktiv inredningspartner, som själv erbjuder förändrings- och optimeringsförslag så att arbetet kan fortsätta utan fördröjningar.
“DET HAR VISAT SIG OTROLIGT VÄRDEFULLT MED EN FLEXIBEL DESIGNPARTNER, SOM PÅ EGET INITIATIV HANTERAR PLÖTSLIGT UPPKOMNA UTMANINGAR OCH SISTA-MINUTEN-ÄNDRINGAR. SÅ PASS ATT EXPEDIT INTERNT HOS OSS GÅR UNDER NAMNET FLEXPEDIT”
Jon-Henrik Handley, CEO, Fredrik & Louisa

KONSOLIDERAD MARKNADSPOSITION
Fredrik & Louisa har fått ett nytt butikskoncept, som stödjer och förstärker deras ambition om att stärka sin marknadsposition genom exceptionella köpupplevelser och unika varumärkeskategorier. Från exponering av exklusiva märken i högglansmoduler med svartlackerat glas, till nischade märken presenterade i rustika miljöer med råa murar och naturträ.