ANSVARSFULL ÅTERANVÄNDNING SOM PRIORITET
Med över 300 butiker i Norge kan det innebära en betydande budgetpost när samtliga Vinmonopolets butiker ska få en ansiktslyftning. Därför var det en del av arbetet med utvecklingen av Vinmonopolets nya butikskoncept att återanvända befintliga inredningselement tillsammans med den nya designen.

MILJÖMEDVETEN KONCEPTUTVECKLING
Vi arbetade i nära samverkan med Vinmonopolets projektledare kring designen på butikerna, från de första stämningsplanken och ritningarna till ett färdigt koncept. En viktig del av Vinmonopolets vision var återanvändning av tidigare inredningselement. Dels tack vare de miljömässiga fördelarna med tanke på resurser och råmaterial, men också helt enkelt utifrån sunt förnuft och ett kostnadsperspektiv.

STILFULL DESIGN TILL SPECIALÖL
Expedit har ett mångårigt samarbete med Vinmonopolet gällande rådgivning om inredning och design av kedjans butiksinteriör. Detta har gällt flera hundra butiker. Därför var det också Expedit som bjöds in till att delta i koncept- och produktutvecklingen av deras nya koncept i ek och stål, som på ett enkelt och stilfullt sätt även inkluderar kall öl i kedjans sortiment.
“FÖR ATT LYCKAS MED ETT SÅ OMFATTANDE UPPDRAG, MED FLERA HUNDRA BUTIKER, KRÄVS DET EN LÖSNING SOM UTVECKLATS I NÄRA SAMARBETE MED KUNDEN”
Fredrik Hammarsten, Sales Director, Expedit Norge

NÄRA SAMARBETE GER RESULTAT
Vi har levererat ett butikskoncept som uttrycksmässigt träffar rätt gällande företagets ambition om att färger, ytskikt och material samspelar perfekt med befintliga inredningselement och skapar en spännande och inspirerande köpupplevelse.