Vinmonopolet och Expedit lanserar nytt ölkoncept

Expedit har länge samarbetat med Vinmonopolet kring kedjans butiksinteriör. Därför var det också Expedit som bjöds in att delta i koncept- och produktutvecklingen av Vinmonopolets nya ölkoncept, som på ett enkelt och snyggt sätt skulle framhäva specialölens kvaliteter.

Vinmonopolet ställer särskilda krav på att samtliga märken och kategorier ska ha samma villkor och samma exponering. Utformningen av inventarierna måste därför alltid vara förhållandevis neutral.

Efter konstruktivt samarbete mellan Vinmonopolet och Expedit blev det öltraditionen och det äkta som inspirerade till inventarierna. Ölkategorin skulle ha en tydlig plats i butiken och därför utvecklades och producerades inventarierna i material som bland annat ek och stål.

För att modernisera framtoningen tillfördes element från industridesignen. Så nu är öl en kategori för sig, som framstår som inbjudande och äkta utan att sticka ut för mycket från den övriga interiören.

Klicka på de små bilderna för att se dem i en större version