Shopping i Paris – eller på Kvickly

Detaljhandeln utvecklas i allt högre grad till platser som specialiserar sig och går vidare inom enskilda kategorier. Därför är det inte ovanligt att man kommer hem med både en ny kostym, mjölk och leverpastej i kassen från butiken.

På Kvickly i Albertslund har man gått all in när det gäller att vara en inspirerande plats för utvecklingen av Coops matmanifest som ska ge kunderna fler och bättre val när det gäller inköp – och vad de ska äta.
Expedit har i samarbete med Kvickly utvecklat det unika butikskonceptet som faktiskt består av flera mindre koncept.

Sanne Lindgren, som är Key Account Manager hos Expedit, har skött den överordnade dialogen med Kvickly om butiksinredningen.
– Det har varit en väldigt spännande process att utveckla och designa de olika avdelningarna hos Kvickly och samtidigt skapa ett sammanhang som passar Kvicklys övergripande profil. Moderna dagligvarubutiker är inte längre något man skyndar sig igenom. Här ska det finnas tid att fördjupa sig i grönsaks- eller vinavdelningen, hitta inspiration när det gäller mode och inredning eller ta en kopp kaffe i trevliga omgivningar, säger Sanne Lindgren.

Expedit har stått för utveckling, design och implementering av butikens inredning som hittills har fått uteslutande positiva reaktioner.

– I framtiden vill vi se att kunden får upplevelser även när han eller hon gör de mest grundläggande inköpen, säger Sanne Lindgren.
– Det handlar naturligtvis om att erbjuda kunderna något nytt, men i synnerhet om att skapa lojalitet och en upplevelse man som kund vill komma tillbaka till.

Klicka på de små bilderna för att se dem i en större version