Livsstil på några få kvadratmeter

Subaru ville ha ett koncept som presenterade alla kända Subaruegenskaper och varumärkesvärden på en mycket liten yta.

Expedit tog därför fram Subarus butikskoncept med inspiration från livsstilskoncept.
Subaru är för många ett teknologiskt kultmärke och därför låg det nära till hands att fokusera på teknik och intelligent motorkraft. Men istället iscensatte man med livsstilsbilder – stora naturbilder och vildmark.

För att understryka känslan av äkthet valde man naturmaterial som massiv ek, sten och grus. Material som är råa och oförstörda och har referenser till både japansk minimalism och nordisk enkelhet.

På så sätt lyckades Subaru tala till konsumentens behov av att känna frihet och glädjen med friluftsliv och natur. Konceptet fungerade på ganska få kvadratmeter i en butikslokal i centrum där det i många år har legat en barnklädesbutik.
Många butikslokaler i städernas centrum står tomma och är därför utmärkta reklamplatser för varumärken och produkter som normalt kräver mer utrymme och finns i förorterna.

Klicka på de små bilderna för att se dem i en större version